ایجاد اشتغال برای  ۱۶۵  معتاد بهبود یافته در قزوین

 دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: امسال ۱۶۵ معتاد بهبود یافته در استان  با معرفی به مراکز تولیدی صاحب شغل شدند.

حسین رجبی دادستان قزوین افزود: این تعداد از ابتدای امسال تاکنون و با توجه به دستورات صادره و پیگیری‌های انجام شده توسط قاضی درمان مدار استان و تلاش‌های مرکز توانمندسازی معتادین استان قزوین (مجموعه درمان دادگاه مدارسابق) به مراکز تولیدی معرفی شده اند.

دادستان قزوین یادآور شد: با مساعدت‌های انجام شده برخی از این افراد به شغل‌های سابق خود برگشته اند.

این مقام قضایی اظهار کرد: ۱۱ کارگاه تولیدی در مراکز ترک اعتیاد استان فعال هستند تا از این طریق به اشتغال معتادان بهبود یافته کمک شود.

وی اظهار کرد: چهار کارگاه تولیدی نیز در آستانه بهره برداری هستند تا از ظرفیت آن‌ها برای اشتغالزایی این افراد استفاده شود.

رجبی با بیان اینکه برخی از معتادان بهبود یافته نیازمند یادگیری مهارت هستند تا امکان فعالیت در بازار کار را پیدا کنند، اظهار کرد: در این رابطه هماهنگی‌های لازم از طریق شورای مهارت استان ایجاد شده و ظرفیت‌های آموزشی مناسبی متناسب با نیاز بازار کار و صنایع شکل گرفته است.

وی با اشاره به آثار مثبت اشتغال به کار دوباره معتادان بهبود یافته در کاهش آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: اشتغال به کار دوباره معتادان بهبود یافته به بازگشت این افراد به روند و چرخه عادی زندگی و پرهیز از تکرار مصرف مواد مخدر کمک می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار